Bitechnologia - teraźniejszość i przyszłość
Mleczne imprezy na Podlasiu w ramach kampanii Stawiam na mleko!
W dniach 4-6 kwietnia w Augustowie, Grajewie i Zambrowie odbędą się imprezy z udziałem Mlecznej Ekspedycji zaplanowane w ramach programu „Stawiam na mleko!” – ogólnopolskiej kampanii informacyjno-promocyjnej mleka i produktów mlecznych, realizowanej przez Krajowy Związek Spółdzielni Mleczarskich, przy współpracy z Agencją Rynku Rolnego.
Mleczna Ekspedycja składa się ze specjalnego Trucka Mlecznego, którego celem
jest dotarcie do blisko 450 szkół w 108 miastach w całej Polsce oraz
zorganizowanie „Imprez Mlecznych”, podczas których zarówno dzieci, jak i ich
opiekunowie będą mogli wziąć dział w konkursach wiedzy o mleku
i produktach mlecznych, a także spróbować mlecznych przysmaków.
Na terenie odwiedzanych miast i okolic na billboardach pojawią się informacje o
kampanii „Stawiam na mleko!”, a w sklepach plakaty zapraszające do udziału w
mlecznych imprezach. Dla mieszkańców przygotowano wiele atrakcji. Najmłodsi będą
mogli pobawić się m.in.: na potężnych pneumatycznych zjeżdżalniach lub na
specjalnym ringu bokserskim, poukładać wielkie uliczne puzzle lub pościgać się w
zabawie ze specjalną taśmą. Dodatkowo chętni wezmą udział w zadaniach
sprawnościowych z użyciem wioseł treningowych, symulatorów desek snowboardowych,
czy rowerów. Dla uczestników mlecznych imprez przewidziano liczne zabawy z
nagrodami, w tym konkurs dla całej rodziny o nazwie „Podaj dalej” polegający na
sprawdzeniu wiedzy na temat produktów mlecznych i mleka.
Weekendowe imprezy w ramach „Trucka Mlecznego” to także możliwość spotkania się
z ekspertami, lekarzami i dietetykami, którzy doradzą w kwestii zdrowego
odżywiania oraz pomogą przy dobraniu odpowiedniej diety.
Trasa Konwoju Mlecznego przewidziana na pierwszy rok kampanii obejmie swoim
zasięgiem tereny północno-wschodniej Polski i poprowadzi przez następujące
województwa: mazowieckie, podlaskie, warmińsko-mazurskie, pomorskie,
zachodniopomorskie oraz lubelskie.
Terminy i miejsca imprez na Podlasiu:
4 kwietnia – Augustów (Rynek Zygmunta Augusta)
5 kwietnia – Grajewo (parking przed Urzędem Miasta Grajewo, ul. Strażacka 6A)
6 kwietnia – Zambrów (parking miejski przy ul. Wyszyńskiego)
Informacje na temat imprez i trasy Mlecznego Konwoju można znaleźć na platformie
internetowej www.stawiamnamleko.pl. W serwisie zamieszczono także informacje o
diecie bogatej w produkty mleczne, przepisy na mleczne specjały oraz mleczne
zagadki dla dzieci.
Kampania finansowana jest ze środków Funduszu Promocji Mleczarstwa, przy
wsparciu Unii Europejskiej oraz Rzeczpospolitej Polskiej. Realizowanie kampanii
powierzono firmie CAM Media S.A., która została wyłoniona w przetargu jako
organizacja wdrażająca. Działaniami z zakresu PR zajęła się agencja Propublic.
Projekt „Stawiam na mleko!” ma na celu przeprowadzenie kompleksowych działań
informacyjnych, edukacyjnych oraz promocyjnych, skierowanych do dzieci w wieku
7- 13 lat, ich rodziców oraz opiekunów.
W ramach 3 letniej kampanii za pośrednictwem „Mlecznego Konwoju” odwiedzonych
zostanie w sumie 108 miast w całej Polsce, co oznacza objęcie działaniami blisko
450 szkół oraz 330 tys. dzieci i podobnej liczby osób dorosłych. Projekt zakłada
wykorzystanie wszystkich możliwych kanałów komunikacyjnych, w tym m.in.: reklamę
telewizyjną i prasową, cykliczne eventy, konkursy, promocję
w punktach sprzedaży, działania outdoorowe oraz PR.